maandag 1 september 2014

Elke maandag een gellikaart : Gellikaart nr. 5 + Artists around the world blog hop !

Goeiemorgen iedereen,
gellikaart nr. 5 op het menu. Hopelijk blijven jullie het volhouden om een kijkje te komen nemen !
We luiden september in ! Het werkelijke leven kan weer beginnen ... Het zal weer wennen zijn !
Jullie krijgen een verse kaart en een blog hop te verwerken. Hopelijk hebben jullie even tijd ? =)

Achtergrond : Gelliplate
Stempels vissen en co. : Dylusions
Sentiment : Hero Arts
Zeesterren : Kruidvat
Cirkels : Memory box

Wat betreft de world blog hop ....
Enkele weken geleden werd ik door Larissa uitgedaagd om de World Blog Hop verder te zetten. Vermits ik geen spelbreker wil zijn, ga ik de uitdaging aan. Bij deze hoort ook een opdracht en daar hou ik me graag aan.


Samen met mij plaatsen ook Angela en Bianca vandaag hun blog hop bericht. Ga zeker ook bij hen een kijkje te nemen, het zijn twee creatievelingen die leuke creaties maken.
Vandaag is het mijn beurt om een mijn bijdrage te plaatsen aan deze originele World Bloghop.
Daar horen vier vragen bij, die ik zo goed mogelijk probeer te beantwoorden.

1. Hoe werkt mijn creatieve proces?
Dat vind ik al een erg moeilijke vraag vind ik.
Soms koop ik zomaar wat leuks en ligt het een tijdje in mijn doos 'nieuw' voor het geklasseerd wordt bij het merk. Vaak kijk ik even op internet / pinterest wat anderen ermee doen en combineer ik enkele ideetjes, die vaak uitdraaien op iets helemaal anders.
Soms blijft een afdrukje, ingekleurd liggen en moet het even 'rusten' noem ik dat zelf. Tot plots het idee daar langskomt, een knappe Minster Inspiratie en gaat het helemaal vanzelf.

2. Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen?Ik heb niet het gevoel dat mijn werk zoveel anders is dan bij anderen. Toch zeggen een aantal 'fans' dat ze mijn kaarten er zo zouden uithalen.
Ik weet het niet. Ik probeer vanalles, hou enorm van ronde vormen en ook heel erg van speciale kaarten modellen. Je zal me alleen gewone kaarten zien maken als ik weinig inspiratie heb of weinig tijd.
Ik schrik niet terug om verschillend materiaal uit te proberen. Distress, Copics, aquarelpotloden, wasco's.... kortom, ik wil er allemaal wel een keertje mee kennis maken. Dan raak ik weer even gebeten door het virus en wordt er veel gemaakt met dat materiaal. Ik betrap mezelf wel, dat ik toch op het laatste moment terug grijp naar de Copics.
Graag hou ik het vrij strak, niet te veel franjes en bloemetjes, daar kan ik moeilijk weg mee... Dat laat ik graag aan anderen over.

3. Waar ben ik op dit moment mee bezig?
Het verwerken van mijn ingekleurde plaatjes met aquarelpotloden, die ik op vakantie bij me had....
Aan de slag met mijn nieuwe, verse spulletjes die ik kocht op de beurs in Den Bosch.
De kaartjes komen in een voorraaddoos, die vandaag door de collega's zal 'geplunderd' worden hahahaha !

4. Waarom doe je wat je doet?
Sinds ik klein was, maakte ik met heel eenvoudig materiaal kerskaartjes voor iedereen die ze maar wilde. Het touwtje rond de cadeautjes van kerst vorig jaar, potje verf, snijmesje, spatraampje, tandenborstel en aan de slag.
Een 10 tal jaar geleden kreeg ik een keertje een waardebon van een vriendin van me, van een stempelwinkel in Antwerpen en toen ging ik helemaal 'los' !
Enkele jaartjes geleden een blog opgestart, zo nieuwe mensen leren kennen en nu is er geen houden aan. De kast 'explodeert' van spulletjes. Het ontspant me lekker. Je kan altijd aan de knutsel, het wordt niet slecht, je kan stoppen als het nodig is... (met jonge kids toen was dat echt wel nodig), de kaartjes nemen niet veel plaats in en vele mensen zijn heel blij als ze zo'n kaartje krijgen.
De kerstkaarten blijven vaste kost bij al onze vrienden. Je ziet de 'vol verwachting' gezichten als ze de envelop in handen krijgen.... Daar doen we het toch voor, nietwaar ? =)

Het is de bedoeling dat ik mijn blog hop weer doorgeef aan 3 andere bloggers. Chantal, Nancy en Femke.
Ik nomineer jullie omdat :
Chantal :
Omdat we elkaar door toevallige omstandigheden hebben leren kennen. Je hebt me de beginkneepjes van het bloggen geleerd.
Je bent mijn eerste volger van de eerste minuut. Ook een trouwe deelnemer van het kleurenkaartenteam.
Ik kan altijd op je rekenen !
Maar ook je onophoudelijke energie om altijd nieuwe dingen uit te proberen en je enthousiasme om nieuwe spulletjes te pakken te krijgen, blijft invloed op
mij hebben. Wat me ook vaak uit mijn 'comfortzone' haalt en een (soms) leuke uitdaging vind, maar ook weer veel geld kost. Je leerde me
Nederlandse beurzen kennen, kortom, je blijft geregeld een inspiratiebron.

Nancy : Omdat we elkaar via het blog hebben leren kennen. Na een aantal mailtjes, hebben we samen afgesproken. Als we elkaar dan ontmoeten, lijkt
het alsof we elkaar al heel erg lang kennen. Soms, als we samen aan de knutsel geraken, inspireren we elkaar en komen
er leuke ideetjes uit. Je gastvrijheid en loyaliteit siert je !
Ik heb grote bewondering voor je fijne, nauwkeurige afwerking van je kaartjes. Je doet soms alsof het allemaal vanzelf gaat. Je stijl van kaarten
spreekt me enorm aan. Alleen je tempo van kaarten maken, kan ik echt niet volgen hoor ! =)


Femke :
Jou ken ik enkel via blog. Ben al een tijdje volger van je.
Jij maakt vaak heel erg vrolijke, leuke, kleurrijke kaartjes. Ze lijken allemaal zo eenvoudig, hoe jij het bij elkaar vindt ! Super is dat !
Je gebruikt ook mijn favoriete materialen en je freebies zijn ook top !
Je blog is net een beetje anders dan de anderen, graag kom ik bij je kijken als je weer iets nieuws hebt gemaakt ! Een grote inspiratiebron.           

Chantal, Nancy en Femke, heel erg bedankt om deze uitdaging aan te gaan, ik kijk uit naar jullie blogbericht volgende week, maandag! Ben benieuwd !

Nog een heel erg fijne dag gewenst,
groetjes, Martina
x

14 opmerkingen:

Mariken zei

Prachtige kaart, en echt leuk om je verhaal daarna te lezen!
Succes met de start!

Els zei

Geweldig wat een super mooie
achtergrond en dat maakt de kaart
heel mooi met deze zeebewoners.
Heel leuk om te lezen van je world blog hop.
Fijne dag en groetjes, Els

Ingrid Reyners zei

Wat leuk om te lezen allemaal, je creatie met de zeedieren is super, heel knap gemaakt. Groetjes, Ingrid.

Irene zei

Wat een keigave creatie, super leuke kleuren en zo veel zeediertjes om naar te kijken!! Leuk ook om het verhaaltje te lezen Martina!

xx Irene

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Een griezelig goede kaart! Echt te gek deze onderwaterwereld.

Nancy zei

Hey Martina,

Wat een geweldige kaart alweer, op z'n minst heel erg kleurrijk te noemen...
Dank voor de nominatie en de waterval van complimentjes... Hopelijk heb ik tegen volgende week ook 3 genomineerden die toezeggen want niet iedereen is even happig... zonde wel...

Liefs,
Nancy

Je@net zei

Wat een leuke en vrolijke kaart, Martina. Mooi gedaan!
En wat leuk om deze post te lezen!

Misseke zei

Een pracht van een gellikaart weer Martina - superleuk gedaan.
Heel leuk om je verhaal te lezen ;)
Groetjes,
Misseke

Ellen zei

Wat een mooie keuren heb je gebruikt voor je onderwaterkaart! Echt heel sfeervol. Ook leuk om eens wat meer over jou te lezen.
Groetjes, Ellen

Diny zei

Prachtig om de antwoorden op de vragen te lezen..... dan kom je zoveel herkenning tegen! Je kaartje ziet er heel apart....maar prachtig uit!

Groetjes Diny

Erica ♥ zei

Wat een kei gave kaart ☺
Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
Liefssss Erica
{Heidebloempjuh}

Rosina zei

Je kaartje is weer heel mooi Martina, leuk met al die onderwaterdieren....en ook je verhaal is heel leuk om te lezen, had daarnet bij Chantal ook al een en ander gelezen....komen we zo weer wat meer van elkaar te weten....
Ben benieuwd naar nog meer verhalen

groetjes Rosina

Cornelie zei

Een voor jou doen vrij drukke en volle kaart, masr de sfeer heb je prima te pakken. Knap.
Leuk om je verhaal te lezen. Herkenbare dingen.

Enny zei

Wauw, een prachtige zeekaart, heel mooi gedaan ! Groetjes Enny