zaterdag 4 augustus 2018

Avonturen met de Silhouette Cameo 3 : Stickers

Goeiemorgen iedereen,
in april, kocht ik (voor mijn man...) een Silhouette Cameo 3. Tot op de voorbije maand, was het effectief  'zijn' speelgoed. Maar kijk, ik waagde me er in juli dan toch eindelijk aan, zoveel ideetjes in mijn hoofd, wist niet of de machine het wel kon en jawel hoor !
Gewapend met veel You Tube informatie, begon ik, zoals velen en aangeraden werd, op kladpapier en geen te hoge verwachtingen. Begin met een 'klein en eenvoudig' projectje...
Hieronder mijn probeersels...




Maar, wie mij een beetje kent, weet dat ik wel wat van uitdaging hou, dus 'eenvoudig' werd al snel een beetje 'ingewikkeld'. Ik probeerde het logo van onze school een keertje uit te snijden... Hieronder het resultaat.

En vanaf dan, waren we vertrokken !


Teksten en bekende afbeeldingen, het uitproberen waard, er gingen ondertussen al 2 rollen door de Cameo. Hieronder de verwerkte resultaten van op school. Het gele paneel is de inkom van onze school en is in geheel 2 meter breed en 1 meter hoog, zo heb je een idee van de grootte.


Ook de toiletdeuren van de leerlingen moesten er aan geloven.... Daar plakten we vorig jaar op alle aparte toiletten, stickers van Cats On Appletrees om de boel wat op te fleuren. Ik ontdekte, dat het eerder moeilijk was om alles netjes recht te plakken. Het uitsnijden, doet de machine wel. Oefening baart kunst zeggen ze... Het komt wel goed na een tijdje, heb nog wel wat deuren en ruimtes te 
gaan =)



Nu nog even de reden, waarom mijn man, de Cameo 3 graag wilde. Wel, hij houdt zich graag bezig met logo's, afbeeldingen van totems van de scouts. Hij maakte de onderstaande glazen, uitgesneden MET DE HAND. Met de Cameo gaat het uiteraard veel sneller...








Voilà, het nieuwe speelgoed is 'gedoopt' zoals ze wel eens zeggen... Een nieuwe verslaving bij, nieuwe rollen liggen hier al op mij te wachten. Deuren en ramen zijn op school niet meer veilig nu, hahahaha !
Bedankt voor jullie bezoekje en ik zie jullie graag maandag terug voor een verse persoonlijke kaart.
Tot dan !
Groetjes, Martina
x



8 opmerkingen:

Margreet zei

Wow, wat een prachtige resultaten, Martina. Ook de 'versierde' glazen vind ik erg mooi.
Mooie, nieuwe verslaving.
xxx Margreet

Je@net zei

Wauw....dat ziet er allemaal super gaaf uit, zeg!

Marfien zei

Leuk hè dat uitproberen, ben ook begonnen met stickers en teksten uit papier, zat "al met smart te wachten" op jouw uitwerkingen, leuk zoals je dat op school kan gebruiken

SylS creaties zei

Oh wat prachtig allemaal! Die cameo is aan jullie wel besteed!
groet en fijn weekend,
Syl

GerJanne zei

Tsjonge wat leuk om dat uit te proberen. De hele school wordt er leuker van! Nu nog eens kijken wat er van op je kaartjes terecht gaat komen!

Colien zei

Heel gaaf speelgoed met toffe resultaten!
Veel plezier ermee.
grtz.Colien

Enny zei

Amai, je bent er al goed mee weg, prachtige creaties ! En je man is ook al zo'n artiest, super ! Nog veel plezier met het nieuwe "speelgoed" ! Groetjes, Enny

Nancy zei

Hey Martina,

Goe bezig!!!

Liefs,
Nancy