woensdag 8 september 2010

Spiegel stempelen

Hoi iedereen,
tweede bericht vandaag ! Voor mijn kaart van vandaag, scrol gerust naar beneden. Voor tutorial, blijf hier !!!
Een aantal mensen vroegen me om even uit te leggen hoe je kan spiegelstempelen. Denk even aan mijn kaartjes met de twee meisjes met hun voeten tegen elkaar. En voila, u vraagt, wij draaien. Dit is natuuuuurlijk ook weer iets dat ik niet zelf heb uitgevonden !! Neen, zo goed ben ik niet. Oei, daar gaat mijn imago  =)
Ik geef je hier een site waar je (ook) een mooie, duidelijke uitleg kan vinden :
Zindorf splitcoaststampers 1 ste soort uitleg
Zindorf splitcoaststampers 2de soort uitleg
Mijn uitleg komt hieronder : Om te starten heb je een stempel nodig (mag rubber of clear stamp zijn, maakt geen verschil), papier, inkt (denk er aan waarmee je straks de stempel wil inkleuren), rubber (knutselrubber zoals voor de kinderen er in alle kleuren verkocht worden), rubber (mag je matje zijn waarmee je embost in je Cuttlebug)

Je stempelt je afdruk op de rubberversie.
Draai je rubber om en druk af op je blad. Het is aan te raden om eerst je spiegelafdruk te maken en dan pas je echte afdruk. Als je spiegelafdruk dan mislukt is er minder werk verloren....
Dit is het resultaat van de spiegelafdruk met knutselrubber (de gele versie dus). Ze is iets minder scherp.
Zelfde werkwijze met de andere, gladdere rubber.
Hier krijg je tenslotte een veel scherper, beter resultaat mee. Op de splitcoaststampers ga je zien dat er blijkbaar ook zo'n speciale rubber blok bestaat om je spiegeling mee af te drukken. De rubbermatjes kan je het best schoonmaken met een babydoekje.
Het wow effect is weg he ? Jaaaaaa, maar nu kan je zelf wel lekker aan de slag ! Ik hoop dat er hier een paar mensen mee geholpen zijn !
Nog een fijne namiddag !
Groetjes, Martina

12 opmerkingen:

Karen zei

Hoi Martina,

Nou dit is helemaal nieuw voor me! Geweldig, weer iets geleerd. Dankjewel!
Groetjes,
Karen

Lil Daffodil zei

Hi Martina,
Thank you very much for explaining this technique.
Hugs,
Fiona x

Monique zei

Hallo Martina,

Dank je wel voor de duidelijke uitleg van de tutorial!
groetjes
Monique

Karin zei

Goede uitleg Martina.
Ik doe het met een rubber gom of met acetaat.
(Heb ik indertijd ook in HJ geplaatst.)
Deze is prima, je kan er echt grote stempels mee spiegelen.
Groetjes
Karin

Margo zei

Wat knap Martina, enneuh, nee hoor het waaw-effect is toch niet weg vind ik ...
Integendeel, ik sta in volle bewondering je tutorial te bekijken !!!

Groetjes
Margo

Anneke zei

Ik vind je uitleg super en bedankt voor email nogmaals! :)
Ik ga dit zeker eens proberen!
Groetjes Anneke

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

dank je wel voor de uitleg, ik ga het zeker ook eens proberen.
Je kaarten hieronder zien er leuk uit, grappige stempels heb je gebruikt.

groetjes jolande

Jodi zei

This is a wonderful tutorial!! I love to mirror my stamps and create a reflection, great work!
Hugs
Jodi =)

Wendy ten Hove zei

Hi Martina,

Super bedankt voor deze uitleg! Ik was een van d mensen die het vroeg, want vond dit zo leuk! Ik ga het gauw eens proberen, helemaal duidelijk zo en erg leuk!! Dankjewel!!

Liefs,
Wendy

maxine zei

Hi Martina this is a fantastic tutorial, thank you for sharing.
Your cards are stunning, sorry I have not been to your blog for a while, I have not had much time for blogging.
hugs maxine

Creagea zei

Bedankt voor de uitleg,dit was ook nieuw voor mij.
Groetjes Gea

Pebbles zei

Enorm bedankt, ik heb hier een speciale gladde stempel voor gekocht van MFT, masr die werkt voor geen meter, heb door jou net een stuk dun glad rubber (voor keukengebruik dus heel goedkoop) gebruikt en meerdere keren gestempeld en het resultaat is perfect, vrijwel hetzelfde resultaat als de stempel zelf, SUPER BEDANKT, zou hier dom genoeg zelf niet op gekomen zijn!