donderdag 27 juli 2023

Elke donderdag een kerstkaart : 52 weeks to christmas : Challenge : Nostalgisch, wat doet jou aan vroeger denken

Goeiemorgen iedereen,
vandaag de laatste donderdag van de maand, volgt na het kleurenkaartenteam, traditioneel de verse uitdaging van het team van '52 weeks to christmas'. Deze keer willen we graag dat je een kaartje maakt, met elementen die jou aan vroeger doet denken, een nostaligsche, persoonlijke kaart dus...
Voor mij zijn dat kerstkoekjes. Mijn mama bakte kilo's Tsjechische kerstkoekjes en stonden we een heleboel jaren op de kerstmarkt in Antwerpen, nadien een paar jaar in Brasschaat. Het vergde enorm veel handwerk, zo werd het hele gezin aan het werk gezet. Zelfs de confituur was eigen makelij. Alles werd gebakken in het appartement van mijn ouders in een gewone keukenoven. 
Dus, hieronder dus het resultaat.

Papier : Action
Koekjes : Sizzix
Sentiment : Een combinatie van twee stempels

Wil jij ook graag deelnemen aan deze uitdaging ? Dat kan, vanaf morgen kan je je kaartje linken op het blog van '52 weeks to christmas', dan brengt een DT lid je vast een bezoekje en maak je kans op een leuk weggeefje.
Ik wens jullie langs deze weg nog een hele fijne dag toe en zie jullie heel graag zaterdag terug voor een verse kaart.
Groetjes, Martina
x



17 opmerkingen:

Elly zei

Wat mooi Martina.
Groetjes Elly

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de leuke details
groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

Wat een heerlijk herinnering aan vast heerlijke koekjes .
Heel leuk kaartje.
Liefs Annemarie en Merit.

Colien zei

Mooi kaartje en leuk dat het je weer terugbracht naar de koekjes van vroeger. Ondanks dat het veel werk was, kon je ze vast met plezier weer de geur en de smaak herinneren...
grtz Colien

Jantine zei

Wat gaaf, Tsjechische kerstkoekjes! Die zijn zo mooi met het glazuur. Mooie herinneringen, Martina en een geweldige kaart met deze leuke techniek.
Groetjes
Jantine

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn net echte kerstkoekjes op je mooie kerstkaart Martina. Wat bijzonder dat jouw moeder zoveel koekjes thuis bakte dat jullie er mee op de markt gingen staan. Ik snap dat die herinnering meteen naar voren kwam.
Lieve groetjes Miranda

Nancy zei

Hey Martina,
Toen ik deze koekjes zag, wist ik meteen dat dit jouw kaart was...
Jammer dat ik je toen nog niet kende, heb ze nooit geproefd... alhoewel ik wel een paar keer naar de kerstmarkt in Brasschaat ben geweest...
Super leuke kaart is het!
Liefs,
Nancy

marian zei

Wat een super mooi verhaal over die lekkere kerstkoekjes die je moeder elk jaar bakte. En je laat ze prachtig zien op je kaart. Ze zijn net echt , heel erg mooi hoor.
Groetjes van Marian.

Marijke zei

Dat is ook een leuke herinnering om een kaartje mee te maken! Leuk die koekjes. Zalm inderdaad een hele klus zijn geweest al dat bakken en versieren van de koekjes! Je kaartje is weer een mooie en ook weer met beweging erin! Top hoor! Groetjes Marijke

femke zei

Heey Martina,

wat een leuke kerst kaart en kerstherinnering!!!

Groetjes Femke

KarinsArtScrap zei

een mooi kaartje Martina

gr karin

Margreet zei

Wat een mooie herinnering aan al die koekjes!
Mooie kaart.
xxx Margreet

Laurespage zei

Martina, een hele mooie koekjes-kaart. En wat een leuk verhaaltje dat achter deze mooie kaart zit. Dit doet mij denken aan mijn mama die samen met mijn zus en mij een heleboel kaaskroketten te maken voor de ganse familie. Een heel mooi moment om aan terug te denken. Groetjes en fijn weekend.
L

GerJanne zei

Wat een mooie herinnering heb je vastgelegd in deze kaart!
Mooi verhaal erbij!

Suzan zei

Mooi kaartje heb je gemaakt voor de Challenge Martina!
Groetjes Suzan

ionabunny zei

Oh, that's so cute and love that it flips. Hugz

Doris knippenenplakken zei

Wat een leuke herinnering. Je kerstkoekjes zijn precies echt een super mooie kaart geworden.Fijn weekend, groetjes Doris